Sunday, August 20, 2006

Tjohej. Jag sprang en mil.

Simon springer Wow. Det gick ju. Jag sprang en mil. Verkligen sprang också. Eller joggade. Tidigare har jag max orkat 5 km. Helt otroligt. När kom fram till den halvvägsskylten så var det liksom bara att "jahapp, jag springer väl vidare". Schysst vad lite social facilitation kan göra.

Jag måste tacka musiken också. Jag brukar aldrig springa till musik, jag har aldrig sprungit till musik tidigare. Men jag har blivit övertygad lately om att det är the way to go. Och det var det. Jag gillade också känslan av att vara en del av ett folkligt masshysterijippo, men samtidigt avskärma mig lite med hjälp av ett par Koss "The Plug". Behålla ett uns av värdighet. :)

Playlisten var lite hastigt gjord, och därmed blev ordningen inte helt genomtänkt. Men det funkade hyfsat bra. Här är vad jag sprang till:
  1. Cansei de Ser Sexy - "Fuckoff Is Not The Only Thing You Have To Show" (toppenlåt att komma igång till)
  2. The Embassy - "Some Indulgence"
  3. Arctic Monkeys - "The View From The Afternoon" (Borde ha haft mer rock egentligen.)
  4. Annie - "Chewing Gum" (Börjar kännas som en klassiker)
  5. Hot Chip - "Boy From School"
  6. Out Hud - "0121 - Requiem For A Requiem"
  7. Out Hud - "It's For You" (Lite knas att det blev två Out Hud efter varandra, men eftersom de är ett sånt grymt jävla popband så gjorde det inget)
  8. Hot Chip - "Over And Over" (Skönt med mantralåtar i jobbiga partier. Over and over and over and over...)
  9. Lily Allen - "Everything's Just Wonderful" (Här måste jag säga att Lily Allen kom som en grymt fräsch fläkt efter ett lite väl "deppigt" parti)
  10. The Embassy - "It Pays To Belong" (Hmm, titeln skulle ju om man ville kunna tolkas som just social facilitation. Sjukt bra låt iaf, skön att springa till faktiskt. Ville skrika "good times on the rise!" till hela publiken.)
  11. Lily Allen - "Friday Night"
  12. Cansei de Ser Sexy - "Off The Hook" (Jo, efter den här rökaren så hade jag gärna önskat en till rökare. Blev grymt sugen på att höra Marbles "BAM" faktiskt.)
  13. Junior Boys - "Under The Sun"...
Och där, sista låten, där blev det fel. Alldeles för seg och tråkig låt (trots att JB förstås är grymma i andra sammanhang) för upploppet som jag då var på. En rolig grej hände: Jag fick för mig att det var en bit kvar till till målet, att målgången var nere vid Zinkensdamm. Och tänkte, "nä, det här kan jag inte spurta till", och började mecka (springandes) med mp3-spelaren... tyvärr hade jag lite slut på riktigt bra låtar, men fick fram Moloko "Sing it back", som fick duga. Men då ba... 10 m till så var jag i mål. Höhöhö. Måste ha sett jättelöjligt ut.

Simon framför målet Här står så den nöjda löparen i målet. Observera att denna bild, liksom den ovan, är arrangerad. När jag sprang i mål var det mycket mer folk, lix. Men pappa med kameran missade mig. Det är inte så lätt att bli urskiljd bland 16499 andra gula tröjor.

Jaja, nu får det vara slut på det här självgoda inlägget. 61 minuter tog det förresten för mig. (Update: Eller mer exakt, 60 minuter och 2 sekunder. Man kan söka på mig på Midnattsloppets hemsida - Resultat.)

No comments:

Post a Comment

Simons blogg där han skriver ibland.

Followers