Monday, August 21, 2006

Kille i lägenhet.

Det är en kille i mitt vardagsrum. Han har varit där hela tiden sedan igår kväll då jag kom hem. Jag tror att han är någon slags kvarlämning från en fest som Lacraia* hade här. (Han själv är i Norrköping, var det va, och tömmer sin lägenhet.) Jag har typ sagt "hej" till killen. Han har lagat lite lunch, jag har lagat lite lunch. Han har suttit vid Lacraias dator, jag har suttit vid min. En gång för kanske en halvtimma sedan frågade han om han fick låna telefonen. Det fick han.

Jag undrar om han kanske vill ha lite middag. Jag håller på och steker halloumi och kokar ris och försöker ångkoka lite broccoli ovanpå riset, men jag la nog i det lite för sent. Broccolin blev lite rå. Det känns lite pinsamt att bjuda på rå broccoli. Men det vore kul att veta vad han heter, killen.

* Lacraia, för nytillkomna, är en kille som numera bor i mitt vardagsrum. Han är cool. Någon dag får han säkert nys om att jag bloggar om honom och hans vänner. "Hej!" säger jag då.

No comments:

Post a Comment

Simons blogg där han skriver ibland.

Followers