Monday, August 21, 2006

Pälsen!

Imorgon bitti åker jag till Malmö en sväng. Ursprungsidén var att åka till Malmö och hälsa på Henrik, och även Linus om han skulle ha flyttat ner. Nu är Henrik i Korea och Linus är i Kina, så i stället åker jag till Malmö och hälsar på Hannes! (Hannes spelar gitarr längst till vänster på bilden.) Höjdpunkten på vistelsen kanske kommer att bli på onsdag då Vit Päls ska spela på Malmöfestivalen, fast egentligen inte, utan alla deras vänner som tolkar pälsens låtar! Som om Bob Dylan fyllde 50! Kuligt.

Hade jag valt en låt av Vit Päls att tolka hade det lätt blivit "Mina favoriter med Paul Simon". Väldigt fin låt. I och för sig skulle jag kanske inte kunna göra låten rättvisa, eftersom jag med handen på hjärtat inte har några favoritskivor med Paul Simon, eller ens några skivor alls. Men jag skulle inte ha något emot att ha det. "Varje dag", "Mina moves" eller en klassiker som "Tired of forest" är några andra exempel på finfina pälslåtar.

1 comment:

  1. Aha, så det var de som gjort den fina låten, det hade jag inte en aning om, eftersom jag aldrig frågat. Tummen upp för Das Päls.

    ReplyDelete

Simons blogg där han skriver ibland.

Followers