Monday, August 21, 2006

Hur blir det nu med fastighetsskatten.

Oljan tar slut om inte så länge. Global uppvärmning är fakta. Folk svälter ihjäl. Folk dödar ihjäl varandra. Saker och ting är jävligt orättvisa. Några få äger mycket. Många äger inget. Många behöver hjälp. Många mår dåligt. Folk bedöms efter ras och kön och sexualitet. Slår varandra. Är beroende av droger och Internetpoker.

Men hur är det nu. Vilket av de hära partierna ska jag rösta på för att det ska bli mest pengar för mig? I min kommun? Där jag bor? Kan ni inte illustrera det med en liten karta? Så det blir lättbegripligt?

Och skulle inte den där härliga gråhåriga gubben kunna göra några utspel om språktest och friskolor som spelar lite på vår kollektiva islamofobi, det tycker jag vore lite trevligt och lite mysigt.

2 comments:

  1. Anonymous23:03

    Jag vill ha en reviderad fastighetsskatt, jag såg ett förslag i DN den 3 augusti. Såg bra ut. Jag vill ha fler lärare i skolan, det skulle kanske inte skada om de hade nån slags auktoritet också.
    Jag vill ha korta vårdköer - ge planeringen till personalen!
    Jag vill ha högre lön, längre helger, gratis vin och sex oftare.

    ReplyDelete
  2. Anonymous08:57

    Tack Simon. Nästan det enda vettiga jag läst om valet so far. Känns som om fokus är lite snett.

    Det var nån som tyckte att man inte borde få veta när det var val, utan plötsligt skulle det poppa upp "nu har du 24 timmar på dig att rösta". Då skulle vi slipap en massa puckoegofriande utspel fårn alla håll.

    Eller att alla hade 10 röster var, kände man sig lite 60/40 sådär kudne man rösta så.

    ReplyDelete

Simons blogg där han skriver ibland.

Followers