Monday, August 14, 2006

Man kan fråga sig varför.

Jag fick en plötslig lust att skriva lite blogg. Min gamla vanliga har jag stängt, "över sommaren".

Det var några som hävdade häromdagen att tid "inte existerar". Det är bara någonting som människor "har hittat på". För att vara något som inte existerar är det ändå väldigt förutsägbart. Kanske det mest förutsägbara i hela världen. Att när det har gått en sekund så går det en sekund till, och en till, och så vidare.

Ungefär lika förutsägbart som att man fylls med tomhet och ensamhet och meningslöshet och allt vad det heter när man är ledig. "Between jobs", eller between sysselsättningar. Jon berättade att Sufjan Stevens ska komma till Stockholm den 15 november, och då blev jag glad. Johannes ville följa med och då blev jag glad. Det har även hänt andra bra saker idag. Men jag har luktat ganska illa. Borde verkligen ha duschat. Borde verkligen ha träffat någon människa och fikat.

No comments:

Post a Comment

Simons blogg där han skriver ibland.

Followers