Friday, September 01, 2006

Scout Klas!

Scout Klas gillar Apoteket Apan. Jag är typ rörd just nu.

Scout Klas, enligt vänner till mig ett "MySpace-original", plinkar på piano eller gitarr, sjunger jättefint och spelar in det på en mp3-spelare. I love it. Får värsta Daniel Johnston-kickarna, fast inte riktigt; kanske Daniel Johnston möter Twin Peaks, typ. Sen låter "Dear Alden" lite som Ebba & Didrik-signaturmelodin och det väcker ju galna känslor. Tänk dig en svensk ungdoms-TV-serie med Audrey Horne och Daniel Johnston i en källare.

Vet inte om de andra i bandet är lika betagna. Jag har mötts av oförståelse tidigare vad gäller überlofi.

Och nån tjej i Californien, som sagt, gillar Pompa och Ståt. Fan vad konstigt. Undrar om hon tänker typ så här "åh här är nån ny bra svensk grej, ungefär som Suburban Kids With Biblical Names".

Ikväll ska jag på ÖG och se Nicolas Makelberge. Egentligen alldeles för hi-fi för min smak just nu. (Just nu. För nån kväll sen satt jag och asnjöt av Junior Boys nya skiva.)

2 comments:

  1. Anonymous11:03

    ville bara säga att när man är lite deppig och just fått för mycket att fundera över och inte kan skjuta upp det utan verkligen måste ta ett beslut så är det skönt att lyssna på scoutklas.

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:41

    scout klas är så jävla bra, och ebba och didrik är nästan ännnu bättre

    ReplyDelete

Simons blogg där han skriver ibland.

Followers