Wednesday, July 29, 2009

Det är blogg idag och jag är ledig

Tjohej tjohej!

Det är blogg idag och jag är ledig. Varför ska man jobba så mycket; själv jobbar jag på gruppbostad. Jag skulle betala räkningar alldeles nyss och visste inte vad jag skulle lyssna på för musik till så det blev Lars Winnerbäck. Jag vet inte hur det gick till; himlen vet att jag är miserabel nu. Jag borde ha varit färdig med examen men det tog extra lång tid för just mig. Men jag blev pappa, det var exakt fyra månader sedan. Så brukar man säga när det är samma dag i månaden som det var den gången då nånting hände, fast egentligen är det absurt att påstå att något var exakt x månader sedan eftersom månaderna är olika långa; ett genomsnittligt år i den gregorianska kalendern är 365.2425 dagar så alltså borde en genomsnittlig månad vara 30.436875 dagar lång. Jag lyssnar på musik, efter Lars lyssnade jag lite på Håkan faktiskt, och jag lyssnar på musik i min DVD-spelare, och när skivan tar slut så blir det TV-ljud i stereon och det är ganska lustigt faktiskt för just nu slutade Håkan och så blev det SVT:s pausmusik i stället. Just för tillfället är han, sonen, tillsammans med hon, mamman, i Jämtland och umgås utan mig. Tanken är litegrann att de ska få vara i Jämtland och att jag ska få skriva lite på min uppsats när jag är ledig från jobbet, som jag är idag. Jag har städat lite och bytt plats på några papper, skyfflat runt lite pengar; betalat lite räkningar, lyssnat på Lars Winnerbäck. En ganska tokig grej också som jag gjorde de senaste sex månaderna var att jag gjorde Javscript-bookmarklets som hjälper en när man spelar ett spel på Facebook som heter Mafia Wars och jättemånga personer tyckte att mina bookmarklets var jättebra och ville ge mig pengar, jag har ett PayPal-konto och har fått flera tusen kronor. Min sida delar utrymme med Apoteket Apan men Apoteket Apan vet inte om det här, fast för dom är det bara bra för jag betalar halva webbhotellkostnaden. Vi säger att det är bra. Apoteket Apan finns typ knappt längre, vi ska inte längre ha en replokal, vi som spelar i Apoteket Apan flyttar till olika städer och börjar olika utbildningar och får olika små barn. Själv har jag fått en son, jag älskar min lilla son som heter Folke. Jag saknar honom nu. Jag sitter i min lägenhet och lyssnar på SVT:s pausmusik. Jag bor i Sala Backe. Jag och min fru. Vi är inte gifta, inte ännu. Jag vet inte riktigt hur det ska gå att jag ska bli färdig med uppsatsen till den andra oktober som vi sa. Jag har inte tid med det. Jag ska inte tänka så, jag ska tänka: "Åh vad skönt det ska bli att få uppsatsen färdig! Nu kör vi!" Igår kväll kunde jag inte tänka ordentligt, jag skyller på det, så det blev att jag planerade jättedåligt och så kunde jag inte hålla ett löfte som jag gav och så blev det jättestressigt. :-( Jag har bett om ursäkt för det. Det vore bra om jag kunde ta fram slagborren, nu när jag har lånat den av Jonas, och fixa de där listerna, skruva fast dem: såga upp dem med geringssågen som jag lånat av Jonas och skruva fast dem. För om jag fixar listerna så kan jag dra Internetsladden längs listerna och då kan jag koppla in min stationära dator till Internet och då kan jag använda den. Helst skulle jag bara vilja använda den men jag vet inte hur jag ska göra med ljudkortet: jag har tappat bort sladden till breakout-boxen. Det verkar inte gå att få tag i en ny sån. Det finns ett spökforum på tillverkarens hemsida där folk säger "hur får man tag i en ny sladd?" och andra folk säger "det verkar inte gå, du får leta på e-bay eller så får du löda en själv". Jag kan inte löda. Jag kan knappt sätta in ett papper i en pärm utan att börja tänka på annat. Jag har en liten idé om att skriva en sång för var och en av årets dagar. Små, små idéer som bildar ett kluster. SVT:s pausmusik fyller mig med ett oroligt lugn. Får man dricka kaffe nu? Får man byta musik? Jag önskar att hon var hemma så att vi kunde se The Wire.

2 comments:

  1. ...som du lånat av Jonas. The Wire alltså. Jag har en lödkolv och lite tenn om du vill löda. Du kan få låna dem av mig.
    Jaja, men jag kom hit mest för att se om du fortfarande sa gersåg. Kul att du bloggar!

    ReplyDelete
  2. Mañana22:39

    Ja, jättekul att du bloggar. Måste skriva i andras bloggar nu när jag har en egen och vet hur tomt det känns om ingen skriver. Man vill ju veta att folk läst. Jag har läst.

    Vad mysigt du verkar ha det i din ensamhet. Det skulle vara ganska skönt att vara ensam hemma en hel kväll eller helg. Saknar det lite. Kanske kan bli i höst om Jon och Frej åker till Skelet.
    Kram.

    ReplyDelete

Simons blogg där han skriver ibland.

Followers