Thursday, June 05, 2008

Kort sammanfattning

Få se, jag skrev senast juli 2007. Sedan dess har Johannes flyttat ut, Johan har flyttat in, Johan har flyttat ut, Johannes har flyttat in, Linnea har flyttat ut, Rebecca har flyttat in, Amanda har flyttat in, och nu håller Rebecca på och flyttar ut. Jag ska gifta mig med Amanda. Det är det bästa. Min syster och hennes familj ska flytta till Indien. Apropå syster: Min andra syster har fått ett till barn. Apropå barn: Jonas och Åsa har fått barn. Apropå Jonas och Åsa: Apoteket Apan har gjort en ny skiva och omvandlats från ett hederligt band till något slags postmodernt begrepp.

Jag har påbörjat ett uppsatsprojekt om män som slår och bytt ut det mot ett uppsatsprojekt om män som inte kan kissa och bytt ut det mot ett uppsatsprojekt om män som fyller i små formulär. Något förenklat. Jag har blivit med i en styrelse. Jag har lånat böcker på biblioteket och laddat ner film på nätet och hyrt film av Jerker. Några filmer var bra, några filmer var dåliga. Några var någonstans där emellan.

Jag har sett The Magic Numbers och Glada Hudik-gänget. Jag har sett en konsert i Uppsala Kongress- och Konserthus sal B där en ledsen tjej som heter Victoria Bergsman spelade finstämd pop med sitt band Taken by Trees, med en kille som kallar sig ASS som förband. Han spelade instrumentell musik på gitarr och visslade lite. Jag har också sett en konsert i Uppsala Kongress- och Konserthus sal B där en ledsen tjej som heter Sara Assbring spelade finstämd pop med sitt band El Perro del Mar, med en kille som kallar sig ASS som förband. Han spelade instrumentell musik på gitarr och visslade lite. Jag har sett Orphei Drängar.

Jag har varit på teater och sett "Vaginamonologerna", "Bitterfittan" och "Ett Kukhem", jag menar dockhem. Jag har förstått att jag förestått kollo. Jag har föredragit att fördraga samt fordrat fodring. Fler förslag, eller har jag föreslagit så det förslått?

Jag har också pluggat litegrann och varit kontaktperson litegrann och jobbat på behandlingshem litegrann och börjat ta betalt för att göra hemsidor. Tjohej tjohej.

2 comments:

  1. Jag visste väl att du skulle studsa tillbaks in i IT-branchen förr eller senare. Välkommen hem!

    ReplyDelete
  2. Gud vet att jag inte skulle göra något annat av min vakna tid än att data. Men samvetet, ångesten och handlederna sätter stopp.

    ReplyDelete

Simons blogg där han skriver ibland.

Followers